Translate

dinsdag 6 februari 2018

Makkelijke warme colsjaal

Welkom op mijn 2e post! 
Deze week wordt het koud. Vorige week was het nationale warme truiendag. Ik persoonlijk was het vergeten, maar ik zag een heel inspirerende aflevering van "Je eigen droomhuis". Het ging over Marjolein die haar eigen "Tiny" droomhuis bouwt. Ik zocht verder en kwam de site tegen.

https://www.marjoleininhetklein.com/

Deze vrouw laat op een hele toegankelijke en leuke manier zien hoe je bewuster om gaat met de dingen die we als vanzelfsprekend beschouwen. Elektriciteit, stromend water, warmte. Bovendien schrijft ze ontzettend leuk in haar blog. Ze heeft mij zeker geïnspireerd om bewuster om te gaan met het milieu. Nu zie ik mezelf niet heel snel een Tiny House bouwen, los van de nutsvoorzieningen. Ondanks mijn laatste opruimactie heb ik nog teveel spullen om te kunnen wonen in zo'n klein huisje.
Maar warm aankleden vind ik al een heel goed begin! Bovendien heb ik een paar bollen wol gevonden tijdens mijn opruimwoede die perfect zijn voor een warme sjaal!




Dit is een bol met een leuk kleurverloop. Ik heb dezelfde steek gebruikt als in mijn vorige post. Het is een steek die heerlijk weghaakt en een mooie structuur geeft.

Haak een ketting lossen deelbaar door 2. Zorg dat je ongeveer schouderbreedte hebt als je de ketting sluit tot een cirkel door middel van een halve vaste in de eerste losse.
Haak in elke losse een vaste. Sluit met een halve vaste.

In mijn laatste post heb ik uitgelegd hoe ik de kruisjes haakte. Maar omdat dat misschien niet heel duidelijk is heb ik een tekening gemaakt.



Omdat je op de manier van de tekening altijd het sluiten van de toer ziet, begin ik de tour altijd met een half stokje in de steek achter de begin-lossen van de toer. Mocht dat niet helemaal duidelijk zijn, aarzel niet met vragen!
Herhaal deze toeren tot je de hoogte hebt bereikt die je zelf comfortabel vind. 
Haak als laatste toer nog een rondje vasten en hecht af.

Tip: Het is leuk om na een toer kruisjes een toer vasten of stokjes te doen. Zo krijg je een extra leuke afwisseling en maak je de sjaal nog meer eigen.

Geniet lekker van je warme sjaal of geef hem weg aan iemand! Dit haakte zo makkelijk weg dat ik er meteen een aantal van gemaakt heb. Mijn eerste stap naar een warmere comfy winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten